انواع ماشین ام وی ام

سال 2003 بود که شرکت چری وارد بازار خودرو ایران شد. یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور به نام مدیران خودرو، مسیولیت مونتاژ محصولات چری رو در ایران بر عهده گرفت. این شرکت پیش از این عرضه محصولات دوو کره جنوبی رو عهده دار بود که بعد از مشکلات سیاسی و شراکت جنرال موتور آمریکا و دوو، مجبور شد تولیدات خودش رو با نمونه های دیگه جایگزین کنه.

هاچ بک فوق کوچک شهری QQ3 اولین محصول مشترک چری با مدیران خودرو در سال 2006 بود. این خودرو یک کپی مطلق از دوو ماتیز بود که در آمریکا و با همکاری شورولت با نام اسپارک به فروش می رسید. محصول جدید ام وی ام 110 نام گرفت و به یکی از کوچکترین خودروهای صنعت خودروسازی مدرن جهان تبدیل شد.

مدل های چری تیگو 5، آریزو 5 و تیگو 7 در ایران مونتاژ شدن. این محصولات با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شدن و به یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شدند. ام وی ام در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودروسازی کشوره. این شرکت با بیش از 140 نمایندگی در سراسر ایران، خدمات فروش و پس از فروش مناسبی را به مشتریان خود ارایه میده.

میتوانید با خرید روکش صندلی ام وی ام 110 در شرکت ما بدون نگرانی  و با حفظ گارانتی خودرو با اطمینان خاطر، زیبایی اتومبیل خود را به ما بسپارید.

ام وی ام X55 PRO – شاسی بلند کوچک

1401 – 1402

در چهار تیپ  IE، IE اسپرت، اکسلنت، اکسلنت اسپرت تولید شده. این خودرو در بازار چین چری تیگو 5x  مشهوره و نسخه فیست فلیفت شده ی 2021 این خودرو را مدیران مونتاژ و به اسم ام وی ام x55pro  در بازار ایران عرضه کرد. شرکت مدیران خودرو برای ام وی ام x55 پرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده کرده که نسبت به نسخه قبلی، 9 اسب بخار قوی تر و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری داره. این افزایش قدرت و گشتاور، باعث شده که این خودرو شتاب گیری و کشش بهتری داشته باشه.

گیربکس ام وی ام ایکس 55 پرو از نوع 9 سرعته CVT که با موتور توربوشارژ خیلی خوب هماهنگ میشه. این گیربکس جدیدترین نسل از گیربکس های CVT و مصرف سوخت کمتری داره. دسته دنده هم به صورت الکترونیکیه که کار باهاش خیلی راحته. ضمناً امکان تعویض دستی دنده ها هم هست که توی مواقع ضروری می تونه به شتابگیری بهتر کمک کنه.

ام وی ام X22 PRO– کراس اور کوچک

1400 – 1402

ام وی ام X22 پرو، کراس اوور کوچک و خوش قیمتی که با دو تیپ اتوماتیک اکسلنت و اتوماتیک IE وارد بازار ایران شد، تغییرات فنی و ظاهری زیادی نسبت به نسخه قبلی خود داشته.مهم ترین تغییر فنی، استفاده از موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ به جای موتور 1.5 لیتری 4 سیلندره. این موتور جدید مصرف سوخت کمتری داره و شتاب و قدرت بیشتری هم تولید می کنه.

گیربکس هم از نوع CVT با 9 دنده مجازی شده که باعث شده تعویض دنده ها نرم تر و روان تر انجام شود. در کابین هم تغییراتی ایجاد شده، از جمله: صفحه کیلومتر و قاب دور آن جدید شده ان، فرمان دی کات جدیدی استفاده شده، مانیتور جدیدی به سایز 9 اینچ نصب شده که قابلیت اتصال به گوشی هوشمند هم دارد.

از نظر امکانات هم X22 پرو نسبت به نسخه قبلی پیشرفت داشته و امکانات جدیدی مانند ترمز پارک برقی و اتوهلد را به دست آورده است. مدیران خودرو در اوایل سال 1401 تیپ جدیدی با نام IE را هم از X22 پرو عرضه کرد که سه آپشن جدید نسبت به تیپ اکسلنت داشت: کیلس استارتر، آینه تاشو برقی، گرمکن صندلی های جلو.

در کل X22 پرو با تغییرات فنی و امکانات جدید خودش، خودرویی جذاب تر و مدرن تر نسبت به X22 . این خودرو می تونه گزینه مناسبی برای خانواده های کوچک و جوانانی باشه که به دنبال یک خودروی کراس اوور اقتصادی و به روز هستن.

 ام وی ام X33 S5 5 سرعته اتوماتیک – کراس اور جمع و جور

1399 – 1401

این خودرو در بازار چین به نام تیگو 3 شناخته شده. ام وی ام X33S نیوفیس، کراس اوور چینی که کلی تغییرات فنی و ظاهری داشته. مهم ترین تغییر فنی، استفاده از گیربکس اتومات به جای گیربکس CVT. این گیربکس جدید باعث شده تعویض دنده ها نرم تر و روان تر انجام بشه و شتاب اولیه خودرو هم بهبود پیدا کنه. در نمای ظاهری، چهره خودرو با جلوپنجره جدید و رینگ های جدید، جسورتر و جذاب تر شده. همچنین، مه شکن های دایره ای سپر جلو حذف شدن.

در کابین فرمان جدید و آپشن های جدیدی مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل ایستایی در سربالایی، اتولایت، سنسور باد تایر، فرمان برقی و گرمکن صندلی جلو، اضافه شدن. مدیران خودرو در نیمه دوم سال 1400 تیپ جدیدی با نام «اکسلنت اسپرت» را برای X33S نیوفیس معرفی کرد.

این تیپ از نظر ظاهری، با کیت بدنه شامل سپر جدید جلو، دیفیوزر جدید عقب و رکاب های جانبی، متمایز شده همچنین، سنسورهای عقب در این تیپ مجددا اضافه شده . در کابین تیپ اکسلنت اسپرت، از چرم قهوه ای استفاده شده و برخی از جزییات کابین با رنگ طلایی تزیین شده اند.

ام وی ام X33S نیوفیس از نوع 4 سیلندر خطی با حجم 2 لیتر است. این پیشرانه توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این پیشرانه برای یک خودروی کراس اوور جمع وجور کافی است و شتاب 14 ثانیه ای را برای آن فراهم می کند. با توجه به مشخصات فنی ارایه شده، ام وی ام X33S نیوفیس خودرویی با عملکرد فنی قابل قبول است. این خودرو دارای شتاب نسبتاً مناسبی است و در مصرف سوخت نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

ام وی ام 315 هاچ بک پلاس

1399 – 1400

مهم ترین تغییر ظاهری، چهره خودروست که حالا خیلی جذاب تر و اسپرت تر شده. جلوپنجره جدید، سپر جلو و عقب جدید، دیفیوزر عقب، گرافیک جدید چراغ های جلو و رینگ آلومینیومی جدید، همه دست به دست هم داده اند تا 315 پلاس به یه هاچبک خوش چهره تبدیل بشه.

داخل کابین هم تغییرات خوبی ایجاد شده. داشبورد و فرمان جدید، رنگ بندی جدید نارنجی و مشکی، و گیربکس اتومات 4 سرعته، همگی باعث شده اند که فضای داخلی 315 پلاس مدرن تر و دلنشین تر بشه. یه سری آپشن جدید هم به 315 پلاس اضافه شده که خیلی کاربردی هستند، مثلاً دی لایت و اتولایت، سیستم کنترل پایداری (ESP)، مانیتور 8 اینچی جدید، 2 حالت رانندگی (اکو و اسپرت)، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایر (TMPS)، فرمان برقی، سانروف برقی و گرمکن آینه بغل.

در مجموع، 315 پلاس با تغییرات ظاهری و فنی خود، خودرویی جذاب تر و مدرن تر نسبت به نسخه قبلی شده. این خودرو می تونه گزینه مناسبی برای خانواده های کوچک و جوانانی باشه که به دنبال یک خودروی هاچبک اقتصادی و به روز هستند. یه نکته جالب اینکه، 315 پلاس از همین جلوپنجره معروف چری استفاده می کنه که روی خودروهایی مثل تیگو 8 و X55 هم دیده شده.

محور محرک ام وی ام 315 پلاس از نوع جلوست. یعنی نیروی پیشرانه فقط به چرخ های جلو منتقل می شه. این نوع سیستم محرک برای رانندگی در شهر و جاده های معمولی مناسبه. ام وی ام 315 پلاس از نوع «اتومات» 4 دنده ایه. این گیربکس نسبت به مدل قبلی که «دستی» بود، تعویض دنده هاش نرم تر و روان تره و شتاب اولیه خودرو رو هم بهتر کرده. ام وی ام 315 پلاس از نوع «4سیلندر خطی» با حجم 1.5  لیتره.

این پیشرانه توانایی تولید «107 اسب بخار» قدرت و «140 نیوتن متر» گشتاور رو داره. قدرت این پیشرانه برای یک خودروی هاچبک جمع وجور کافیه و شتاب 11ثانیه پیش می بره.

ام وی ام X55  – شاسی بلند کوچک

1398 – 1400

این خودرو در دو تیپ اکسلنت اسپرت و اکسلنت در بازارا ایران عرضه شده. X55 در واقع نسخه چینی Tiggo 5x هست که از سال 2017 در بازار چین عرضه می شه. این خودرو در بازارهایی غیر از چین هم با نام های مختلف فروخته می شه، مثلاً تیگو 4 تو روسیه و اکوادور و اسپانیا.

X55 در واقع نسخه چینی Tiggo 5x هست که از سال 2017 در بازار چین عرضه می شه. این خودرو در بازارهایی غیر از چین هم با نام های مختلف فروخته می شه، مثلاً تیگو4 تو روسیه و اکوادور و اسپانیا. ام وی ام X55 روی پلتفرم T1X چری ساخته شده که از دانش فنی جگوار-لندرور و کوروس بهره می بره. این خودرو از پیشرانه مشترک با تیگو7 بهره می بره و تو دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت عرضه می شه. یکی از ویژگی های جالب X55داشتن ساعت هوشمنده که می تونی ازش برای کنترل قفل درب ها، شیشه ها و موتور خودرو استفاده کنی. ام وی ام  X55 با اینکه خودرویی کوچیک (ساب کامپکت) به حساب می آد.

 ام وی ام X22– شاسی بلند کوچک

1395 – 1400

این خودرو با تیپ های مختلفی در بازار موجوده. از جمله دنده ای لاکچری، دنده ای ساده، دنده ای اسپرت، اتوماتیک ساده، لاکچری، اسپرت و اتوماتیک، اسپرت اکسلنت.  تشخیص تیپ های مختلف X22 کار راحتیه. تیپ «اسپرت» علاوه بر سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت هم داره. تیپ های «اکسلنت» هم به گارد و رکاب اسپرت مجهزند. تیپ «اسپرت اکسلنت» ویژگی های هردو تیپ «اسپرت» و «اکسلنت» رو باهم داره و تیپ «لاکچری» هیچکدوم از این ویژگی ها رو نداره.

موتور این خودرو همگی 1.5 لیتری و 4 سیلندره و در گیبربکس های 5 دستی و 4 دنده اتوماته. در مصرف سوخت ترکیبی بین هر دو نسخه بین یک تا دو لیتر متفاوته که به خاطر اتومات بودن مصرف سوخت بالاتری نسبت به دستی داره. در نسخه های اتومات 6.5 لیتر و در نسخه های دستی 5.5 لیتر که البته در واقعیت و تقاوت آب و هوای و شرایط رانندگی قطعا این اعداد بالاتره.

7- ام وی ام 550-سدان جمع و جور

1394 – 1397

ام وی ام 550، که جانشین ام وی ام 530 بود، تو سال 94 به بازار ترب اومد. این خودرو کمی بزرگ تر و گرون تر از 530 بود، اما همچنان تو کلاس کامپکت ها قرار می گرفت. 550 در بازار چین با نام چری E5 شناخته می شه و تو دو مدل دنده ای و اتوماتیک در ایران عرضه شد. مدل دنده ای 550 چالاک تر از نسخه اتومات بود، چون جعبه دنده CVT این خودرو خیلی خوب طراحی نشده بود. البته حالت L تو جعبه دنده وجود داشت که امکان حرکت با سرعت یکنواخت تو شیب های تند رو فراهم می کرد.

ام وی ام 550 به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود که 132 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد. این پیشرانه با گیربکس 5 سرعته دنده ای یا CVT جفت شده بود. عملکرد پیشرانه 550 قابل قبول بود . ام وی ام 550 به امکانات رفاهی مناسبی مجهز بود که از جمله اون ها می تونیم به مواردی مانند نمایشگر دیجیتالی کیلومتر شمار، سیستم صوتی با 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سانروف و… اشاره کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع ماشین ام وی ام" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع ماشین ام وی ام"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.